Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

ΚΕΡΑΙΕΣ Internet ΣΤΟ ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓ.ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΟΛΟΣ.

Άγιο σήμα.



 
 
Από: Ιδιαίτερο Γραφείο Σεβασμιωτάτου <idiaitero@imd.gr>

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΛΜΥΡΟΥ
Τ.Θ. 1308 Τ.Κ. 38001 ΒΟΛΟΣ
  ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ  
Προς τον
Περιβαλλοντικό Σύλλογο «Κηφισιά S.O.S
Θέμα: «Απάντηση σε δημοσίευμα της 16ς Μαΐου 2011, περί εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε Ιερούς Ναούς»
Βόλος 6/6/2011
  Αγαπητοί,
  Στο ιστολόγιο του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Κηφισιά S.O.S., με ημερομηνία 16/5/2011, δημοσιεύθηκαν καταχωρήσεις σχετικά με δήθεν τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε κωδωνοστάσια Ιερών Ναών του Βόλου (Αναλήψεως και Αγίου Κωνσταντίνου), ενώ προβάλλονται και σχετικές φωτογραφίες
 Για την αποκατάσταση της αλήθειας και την ορθή ενημέρωση των επισκεπτών του ιστολογίου, σάς πληροφορούμε ότι δεν πρόκειται για κεραίες κινητής τηλεφωνίας, αλλά για συστήματα ανάπτυξης Ευρυζωνικών Δικτύων Τοπικής Πρόσβασης, με χρήση αμιγώς ασυρμάτων ζεύξεων, η οποία επιτρέπει την υλοποίηση του δικτύου χωρίς την όχληση που συνήθως συνδέεται με τη δημιουργία άλλων καλωδιακών υποδομών (αποφεύγονται εκσκαφές, διατάραξη οικιστικού ιστού και δρόμων, επιτυγχάνεται ταχύτερη ανάπτυξη του δικτύου στην πόλη)
Το περιγραφόμενο σύστημα ασύρματου internet εγκαταστάθηκε το έτος 2009, με σχετική άδεια της τότε Νομαρχίας Μαγνησίας, ύστερα από διεθνή δημόσιο διαγωνισμό και σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας της ανθρώπινης υγείας, που ορίζουν τόσο η Ελληνική, όσο και η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Πρόκειται για την δυνατότητα που παρέχει η τοπική Εκκλησία στους χρήστες των γύρων από τους Ιερούς Ναούς περιοχών δωρεάν – ελεύθερης και προστατευμένης πρόσβασης στο διαδίκτυο.
  Παρακαλούμε για την άμεση και αυτολεξεί δημοσίευση των ανωτέρω
 
                                                                                      Εκ του Γραφείου Τύπου
  ΤΗΛ. : 24210 93 517  FAX.: 24210 93 518  http://www.imd.gr  e- mail: press@imd.gr  &  news@imd.gr

ΚΕΡΑΙΕΣ Internet ΣΤΟ ΚΑΜΠΑΝΑΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΒΟΛΟΣ

Άγιο σήμα.


Από: Ιδιαίτερο Γραφείο Σεβασμιωτάτου <idiaitero@imd.gr>

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΛΜΥΡΟΥ
Τ.Θ. 1308 Τ.Κ. 38001 ΒΟΛΟΣ
  ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ  
Προς τον
Περιβαλλοντικό Σύλλογο «Κηφισιά S.O.S
Θέμα: «Απάντηση σε δημοσίευμα της 16ς Μαΐου 2011, περί εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε Ιερούς Ναούς»
Βόλος 6/6/2011
  Αγαπητοί,
  Στο ιστολόγιο του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Κηφισιά S.O.S., με ημερομηνία 16/5/2011, δημοσιεύθηκαν καταχωρήσεις σχετικά με δήθεν τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε κωδωνοστάσια Ιερών Ναών του Βόλου (Αναλήψεως και Αγίου Κωνσταντίνου), ενώ προβάλλονται και σχετικές φωτογραφίες
 Για την αποκατάσταση της αλήθειας και την ορθή ενημέρωση των επισκεπτών του ιστολογίου, σάς πληροφορούμε ότι δεν πρόκειται για κεραίες κινητής τηλεφωνίας, αλλά για συστήματα ανάπτυξης Ευρυζωνικών Δικτύων Τοπικής Πρόσβασης, με χρήση αμιγώς ασυρμάτων ζεύξεων, η οποία επιτρέπει την υλοποίηση του δικτύου χωρίς την όχληση που συνήθως συνδέεται με τη δημιουργία άλλων καλωδιακών υποδομών (αποφεύγονται εκσκαφές, διατάραξη οικιστικού ιστού και δρόμων, επιτυγχάνεται ταχύτερη ανάπτυξη του δικτύου στην πόλη)
Το περιγραφόμενο σύστημα ασύρματου internet εγκαταστάθηκε το έτος 2009, με σχετική άδεια της τότε Νομαρχίας Μαγνησίας, ύστερα από διεθνή δημόσιο διαγωνισμό και σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας και προστασίας της ανθρώπινης υγείας, που ορίζουν τόσο η Ελληνική, όσο και η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Πρόκειται για την δυνατότητα που παρέχει η τοπική Εκκλησία στους χρήστες των γύρων από τους Ιερούς Ναούς περιοχών δωρεάν – ελεύθερης και προστατευμένης πρόσβασης στο διαδίκτυο.
  Παρακαλούμε για την άμεση και αυτολεξεί δημοσίευση των ανωτέρω
 
                                                                                      Εκ του Γραφείου Τύπου
  ΤΗΛ. : 24210 93 517  FAX.: 24210 93 518  http://www.imd.gr  e- mail: press@imd.gr  &  news@imd.gr

Τρίτη 26 Απριλίου 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛEΓΓΥΗΣ ΓΙΑ TO ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΤ

KYΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, ΚΥΡΙΕ ΔΙΟΙΚΗΤΑ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΤ, Ο ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΣΑΣ;

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ.3431,ΦΕΚ Α 13/3.2.2006
Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις
Άρθρο 31
Ρυθμίσεις σχετικά με την εγκατάσταση κεραιών
21. Δεν επιτρέπεται η εγκατάσταση κατασκευής κεραίας κινητής τηλεφωνίας σε κτιριακές εγκαταστάσεις βρεφονηπιακών σταθμών, σχολείων, γηροκομείων και νοσοκομείων. Υφιστάμενες κατασκευές κεραιών επί των ανωτέρω κτιρίων απομακρύνονται εντός διαστήματος έξι μηνών από τη θέση σε ισχύ του παρόντος  νόμου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ  ΑΠΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛEΓΓΥΗΣ  ΓΙΑ TO ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΤ


Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Δημόσια Διαβούλευση για την “Εξαίρεση από την αδειοδότηση Εγκαταστάσεων Μικρών Σταθμών και Κατασκευών Κεραιών”

Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων προσκαλεί τον όχλο σε Δημόσια Διαβούλευση με θέμα:
«Εξαίρεση από την αδειοδότηση Εγκαταστάσεων Μικρών Σταθμών και Κατασκευών Κεραιών»
Παρατηρήσεις, σχόλια, ιδέες και προτάσεις μπορούν να υποβληθούν μέχρι τα μεσάνυχτα της Μεγάλης Τετάρτης 20/4/2011 στο opengov (http://www.opengov.gr/yme/?p=1285).

Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Ειδική διαδικασία αδειοδότησης στην οποία υπάγεται η εγκατάσταση Τυποποιημένων Κατασκευών Κεραιών

Κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε το ΦΕΚ B453/2011 σε μορφή pdf.

ΦΕΚ Β 453/22-03-2011
ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθ. 11926/261
“Ειδική διαδικασία αδειοδότησης στην οποία υπάγεται η εγκατάσταση Τυποποιημένων Κατασκευών Κεραιών”
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ − ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 31 παρ. 6 του Ν.3431/2006 «Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 13).
2. Το άρθρο 12, παρ. λβ’ του Ν.3431/2006, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 24, παρ. 2 του Ν.3534/2007, Κεφάλαιο «Ρυθμίσεις για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες» (ΦΕΚ Α΄ 401).
3. Το άρθρο 1 του Ν.2801/2000 «Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 46).
4. Το Π.Δ. 44/2002 «Ραδιοεξοπλισμός και τηλεπικοινωνιακός τερματικός εξοπλισμός και αμοιβαία αναγνώριση της συμμόρφωσης των εξοπλισμών αυτών. Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 99/5/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 9 Μαρτίου 1999» (ΦΕΚ Α΄ 44).
5. Το Π.Δ. 293/1999 (ΦΕΚ Α΄ 263) «Οργανισμός του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών», όπως ισχύει.
6. Την αριθ. 49535/7669/13.10.10 (ΦΕΚ Β΄ 1644) Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπυρίδωνα Βούγια.
7. Την κοινή υπουργική απόφαση αριθ. 53571/3839/2000 «Μέτρα προφύλαξης του Κοινού από τη Λειτουργία Κεραιών Εγκατεστημένων στην Ξηρά» (ΦΕΚ B’ 1105).
8. Την υπουργική απόφαση ΕΥΠΕ/126880 (ΦΕΚ 435/Β/29−3−2007) «Συμπλήρωση της αριθ. Η.Π. 15393/2332/2002 (ΦΕΚ 1022/Β/5.8.2002) κοινής υπουργικής απόφασης, κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν.1650/1986 (Α΄160) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν.3010/2002 «Εναρμόνιση του ν.1650/1986 με τις οδηγίες 97/11/ΕΕ και 96/61/ΕΕ κ.α. (ΦΕΚ Α΄ 91).»
9. Την υπουργική απόφαση ΕΥΠΕ/126884 (ΦΕΚ Β΄ 435) «Διαδικασία Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και Περιεχόμενο Περιβαλλοντικών Μελετών για τις Εγκαταστάσεις Κεραιών Σταθμών στην Ξηρά, σύμφωνα με το άρθρο 31, παρ. 18 του ν.3431/2006 (ΦΕΚ A΄ 13).»
10. Την υπουργική απόφαση αριθ. Δ3/Δ/35694/6190/2000 «Προστασία των Αεροπορικών Εγκαταστάσεων από τον κίνδυνο της ανάπτυξης κατασκευών − εμποδίων γύρω από αυτές καθώς και της Αεροπλοΐας εκ των υπερυψηλών ανά τη χώρα κατασκευών» (ΦΕΚ 1133/Β/11− 9−2000), όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση ΥΜΕ/ΥΠΑ/Δ3/Δ/3271/781/27−1−2009 (ΦΕΚ 191/Β/5−2−2009).
11. Την απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 427/16/22−3−2007 «΄Εγκριση και Αποστολή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών Σχεδίου της «Ειδικής Διαδικασίας Αδειοδότησης στην οποία υπάγεται η εγκατάσταση των Τυποποιημένων Κατασκευών Κεραιών» για την έκδοση ΚΥΑ σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 31 του ν.3431/2006».
12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
Η παρούσα απόφαση προβλέπει την ειδική διαδικασία αδειοδότησης στην οποία υπάγεται η εγκατάσταση όλων των Τυποποιημένων Κατασκευών Κεραιών που χρησιμοποιούνται για την παροχή ασύρματων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών υπό καθεστώς Γενικής Άδειας σύμφωνα με το ν.3431/2006.
Άρθρο 2
Ορισμοί
1. Κατασκευή Κεραίας: Το σύστημα κεραιών εκπομπής ή/και λήψης ραδιοσημάτων μετά των κατασκευών στήριξής τους, συμπεριλαμβανομένων των εξαρτημάτων και παρελκομένων.
2. Τύπος Κατασκευής Κεραίας: Τεχνική προδιαγραφή που περιγράφει επακριβώς και με σαφήνεια το σύνολο των χαρακτηριστικών κατασκευής κεραίας με σκοπό να χρησιμοποιηθεί − εφαρμοσθεί κατ’ επανάληψη. Όλες οι κατασκευές κεραιών που συμμορφώνονται με την τεχνική προδιαγραφή υπάγονται στον αντίστοιχο τύπο.
3. Άδεια Τύπου Κατασκευής Κεραίας (Άδεια Τύπου): Άδεια που παρέχεται για συγκεκριμένο τύπο κατασκευής κεραίας και περιλαμβάνει τους όρους τις προϋποθέσεις και τους περιορισμούς που οφείλει να ικανοποιεί κατά την εγκατάσταση και λειτουργία κάθε κατασκευή κεραίας που υπάγεται στον συγκεκριμένο τύπο. Η Άδεια Τύπου εκδίδεται κατόπιν ειδικής αίτησης, στην οποία αποτυπώνεται με ακρίβεια και σχεδιαστική λεπτομέρεια ο Τύπος της Κατασκευής Κεραίας, δηλαδή τα γενικά και ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά της υποψήφιας για τυποποίηση κατασκευής κεραίας.
4. Τυποποιημένη Κατασκευή Κεραίας (ΤΚΚ): Κατασκευή κεραίας η οποία συμμορφώνεται πλήρως με συγκεκριμένη Άδεια Τύπου.
5. Δήλωση Εγκατάστασης Τυποποιημένης Κατασκευής Κεραίας (Δήλωση Εγκατάστασης): Δήλωση που υποβάλλει ο κάτοχος της Κατασκευής Κεραίας και βεβαιώνει ότι η εν λόγω Κατασκευή Κεραίας είναι Τυποποιημένη. Η Δήλωση υποβάλλεται πριν την εγκατάσταση και λειτουργία κάθε ΤΚΚ.
6. Ορθή τεχνική πρακτική: Η πρακτική που εφαρμόζεται σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης για να διασφαλιστεί ότι οι ΤΚΚ ικανοποιούν τις απαιτήσεις της παρούσας απόφασης.
7. Κάτοχος ΤΚΚ : Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι ιδιοκτήτης ΤΚΚ ή έχει την ευθύνη λειτουργίας ΤΚΚ.
8. Τεχνικός υπεύθυνος ΤΚΚ : Ο τεχνικός που έχει τα κατά νόμο δικαιώματα και ορίζεται από τον κάτοχο ΤΚΚ ως υπεύθυνος για την εγκατάσταση, τη συντήρηση και την τεχνική εποπτεία λειτουργίας της ΤΚΚ σύμφωνα με την ορθή τεχνική πρακτική.
Άρθρο 3
Γενικές Αρχές
1. Κατασκευές κεραιών που συμμορφώνονται πλήρως με τα οριζόμενα στη σχετική Άδεια Τύπου Κατασκευής Κεραίας (εφεξής Άδεια Τύπου) μπορούν να εγκαθίστανται και να λειτουργούν σύμφωνα με τους όρους της άδειας εφόσον ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία της παρούσας απόφασης.
2. Για την υπαγωγή κατασκευής κεραίας στο καθεστώς των Τυποποιημένων Κατασκευών Κεραιών (ΤΚΚ) απαιτείται Δήλωση Εγκατάστασης του κατόχου της που βεβαιώνει ότι η εν λόγω κατασκευή κεραίας συμμορφώνεται πλήρως με συγκεκριμένη Άδεια Τύπου που εκδίδεται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
3. Η Άδεια Τύπου εκδίδεται για την υλοποίηση ασύρματων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε περιοχές συχνοτήτων για τις οποίες έχουν εκδοθεί και υφίστανται δικαιώματα χρήσης στο όνομα παρόχων που λειτουργούν υπό καθεστώς Γενικής Άδειας. Επιπρόσθετα η Άδεια Τύπου μπορεί να προβλέπει και την χρήση μικροκυματικών κεραιών που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη διασύνδεση των σταθμών βάσης του παρόχου και για τις οποίες δεν απαιτείται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, να προϋπάρχουν ή να έχουν εκδοθεί σχετικά δικαιώματα χρήσης.
4. Η Άδεια Τύπου αφορά συγκεκριμένο τύπο κατασκευής κεραίας και περιλαμβάνει τους γενικούς και ειδικούς όρους και περιορισμούς που πρέπει να πληροί κάθε αντίστοιχη εγκατάσταση ΤΚΚ.
5. Για την έκδοση της Άδειας Τύπου απαιτείται η κατάθεση αίτησης που περιλαμβάνει λεπτομερή τεχνική περιγραφή του Τύπου Κατασκευής Κεραίας και συνοδεύεται από σχετική μελέτη που εκτιμά τις πιθανές επιπτώσεις στο ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον από την εγκατάσταση της υπόψη κατασκευής κεραίας.
6. Για την εκτίμηση των πιθανών επιπτώσεων στο ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον θα πρέπει στη σχετική αίτηση να προσδιορίζεται το ειδικότερο σκοπούμενο περιβάλλον και υπόβαθρο εγκατάστασης (π.χ αστικός ιστός, αγροτική περιοχή, επί οροφής κτιρίου ή επί εδάφους) εντός του οποίου θα γίνεται η εγκατάσταση των κατασκευών κεραιών του προς εξέταση τύπου και να βεβαιώνεται ότι πληρούνται οι απαιτήσεις του ΠΔ.44/2002 όπως ισχύει, και συγκεκριμένα α) η απαίτηση για την ασφάλεια του χρήστη ή τρίτου, β) η απαίτηση προστασίας για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, γ) η απαίτηση για αποτελεσματική χρήση του φάσματος και αποφυγή επιβλαβών παρεμβολών.
7. Στη μελέτη της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου πρέπει να εξετάζεται, διασφαλίζεται και βεβαιώνεται ότι η εγκατάσταση κατασκευής κεραίας στο σκοπούμενο περιβάλλον ικανοποιεί αθροιστικά:
α. Την απαίτηση προστασίας του κοινού από την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία (βασιζόμενη στα πρότυπα τεχνικών μελετών που εκδίδει η ΕΕΑΕ και στα σχετικά εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα), συνυπολογίζοντας με ποσοτικά στοιχεία την ένταση του ηλεκτρομαγνητικού υποβάθρου στη σκοπούμενη περιοχή εγκατάστασης της ΤΚΚ, ορίζοντας σαφώς την περιοχή εντός της οποίας ενδέχεται να παρατηρηθεί υπέρβαση των θεσμοθετημένων ορίων (με κατάλληλα σχεδιαγράμματα) καθώς και τα αναγκαία μέτρα προφύλαξης του κοινού.
β. Τη στατική επάρκεια της εγκατάστασης, λαμβανομένης υπόψη και της αντοχής του υποβάθρου στερέωσης και τη συμμόρφωση προς τις γενικότερες πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές ρυθμίσεις, ιδίως τις σχετιζόμενες με την εγκατάσταση κατασκευών κεραιών.
γ. Την προστασία του περιβάλλοντος με την αποτροπή της ρύπανσης και της υποβάθμισής του.
Άρθρο 4
Τεχνικά χαρακτηριστικά ΤΚΚ
1. Η παρούσα απόφαση εφαρμόζεται για ΤΚΚ που ικανοποιούν τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά:
α. Η συνολική ενεργός ακτινοβολούμενη ισχύς της ΤΚΚ είναι μικρότερη από 1,5 kW eirp. Σε περίπτωση που η ΤΚΚ φέρει κεραιοσυστήματα πολύ υψηλής κατευθυντικότητας όπως αυτά που χρησιμοποιούνται για την υλοποίηση επίγειων μικροκυματικών ζεύξεων τότε η ισχύς εξόδου του πομπού που τροφοδοτεί τα ανωτέρω υψηλής κατευθυντικότητας κεραιοσυστήματα δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 1W ( με την προϋπόθεση χρήσης το πολύ 2 μικροκυματικών) η δε ακτινοβολούμενη ισχύς των κεραιοσυτημάτων αυτών δεν συνυπολογίζεται στην ως άνω συνολική ενεργό ακτινοβολούμενη ισχύ της ΤΚΚ.
β. Το ύψος της κατασκευής κεραίας είναι μέχρι 5,5 μέτρα από τη βάση στήριξης, μη συμπεριλαμβανομένου του αλεξικέραυνου.
γ. Επιτρέπεται κατασκευή οικίσκου στέγασης μηχανημάτων με μέγιστο εμβαδόν 6 τ.μ. και μέγιστο ύψος2,4 μέτρων.
2. Επιτρέπεται η τοποθέτηση μέχρι δύο (2) ΤΚΚ σε άρτια οικόπεδα ή σε δώμα κτιρίου.
3. Σε περίπτωση που η ΤΚΚ τοποθετείται επί δώματος, η μέγιστη πίεση που ασκείται επί της οροφής από την εγκατάσταση δεν θα υπερβαίνει τα 200 κιλά ανά τετραγωνικό μέτρο.
4. Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση οποιουδήποτε άλλου εξοπλισμού επί του ιστού ΤΚΚ εκτός των όσων προβλέπονται στην σχετική άδεια τύπου.
Άρθρο 5
Διαδικασία Έκδοσης Άδειας Τύπου Κατασκευής Κεραίας
1. Η άδεια τύπου εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως που υποβάλλεται στην ΕΕΤΤ.
2. Η αίτηση για την έκδοση άδειας τύπου περιγράφει πλήρως τον τύπο της κατασκευής κεραίας και περιλαμβάνει απαραιτήτως τα ακόλουθα:
α. Την περιοχή συχνοτήτων λειτουργίας και το σκοπούμενο περιβάλλον εγκατάστασης.
β. Πλήρη τεχνική περιγραφή με δυνητική αναφορά σε εθνικά ή διεθνή πρότυπα ή σχετικούς κανονισμούς του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων εφόσον υφίστανται.
γ. Μελέτη για την εκτίμηση των επιπτώσεων της εγκατάστασης Κατασκευής Κεραίας στο φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον με την οποία θα διασφαλίζεται ότι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των παρ. 5, 6 και 7, του Άρθρου 3 της παρούσας.
3. Η αίτηση με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά υποβάλλεται σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Αντίγραφα της αίτησης μετά των δικαιολογητικών διαβιβάζει η ΕΕΤΤ στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και στην ΕΕΑΕ ενώ ένα αντίγραφο τηρείται από την ΕΕΤΤ.
4. Οι ανωτέρω φορείς, κατόπιν εξέτασης της αίτησης κατά λόγο αρμοδιότητας, παρέχουν στην ΕΕΤΤ τη σύμφωνη ή μη γνώμη τους στην οποία δύνανται να ενσωματώνουν πρόσθετους όρους και περιορισμούς.
5. Η ΕΕΤΤ, μετά τη λήψη της σύμφωνης γνώμης όλων ανεξαιρέτως των ανωτέρω εμπλεκομένων φορέων, εκδίδει την άδεια τύπου στην οποία περιλαμβάνονται και πιθανοί πρόσθετοι όροι και περιορισμοί που θα πρέπει να τηρούνται κατά την εγκατάσταση και λειτουργία της κατασκευής κεραίας.
Άρθρο 6
Διαδικασία Εγκατάστασης ΤΚΚ
1. Επιτρέπεται η εγκατάσταση ΤΚΚ υπό τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου από τον φορέα στο όνομα του οποίου έχει εκδοθεί η σχετική Άδεια Τύπου.
2. Πριν την εγκατάσταση και λειτουργία κάθε ΤΚΚ απαιτείται η κατάθεση Δήλωσης Εγκατάστασης ΤΚΚ στην ΕΕΤΤ, με κοινοποίηση στην αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία, την αρμόδια Περιφέρεια (ή την κατά περίπτωση αρμόδια για περιβαλλοντικά θέματα κεραιών υπηρεσία) και την ΕΕΑΕ.
3. Με την Δήλωση Εγκατάστασης ΤΚΚ που κατατίθεται στην ΕΕΤΤ , με ευθύνη του κατόχου της κατασκευής, βεβαιώνεται ότι η εν λόγω κατασκευή κεραίας είναι τυποποιημένη. Η Δήλωση Εγκατάστασης ΤΚΚ περιλαμβάνει:
α) τον αριθμό της απόφασης χορήγησης του δικαιώματος χρήσης ραδιοσυχνότητας,
β) τον αριθμό της απόφασης της ΕΕΤΤ για την Άδεια Τύπου με την οποία συμμορφώνεται η εν λόγω κατασκευή κεραίας,
γ) τα στοιχεία του κατόχου της ΤΚΚ και τον αριθμό του μητρώου Γενικών Αδειών που κατέχει,
δ) κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τη θέση εγκατάστασης ΤΚΚ,
ε) τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σχετικά με την ασφάλεια της αεροπλοΐας εφόσον απαιτείται,
στ) τα πλήρη στοιχεία του Τεχνικού Υπευθύνου ΤΚΚ, ο οποίος συνυπογράφει τη Δήλωση Εγκατάστασης ΤΚΚ.
ζ) τη μελέτη ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών της κεραίας η οποία πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα σχεδιαγράμματα (σε ακτίνα 50 μ από το σημείο τοποθέτησης της ΤΚΚ), όπου πέραν των άλλων απεικονίζονται και τα όρια του μη ελεύθερα επισκέψιμου χώρου. Η μελέτη θα αναφέρεται στις εκπομπές ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών από το σταθμό και θα λαμβάνει υπόψη της την επιβάρυνση από τυχόν άλλους γειτονικούς (ευρισκόμενους σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων) σταθμούς η συνολική ενεργός ισοτροπικά ακτινοβολούμενη ισχύς των οποίων είναι μεγαλύτερη από 164W eirp.
4. Η ΕΕΤΤ παραλαμβάνει τη Δήλωση και εφόσον αυτή είναι πλήρης, δημιουργεί τη σχετική εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Κεραιών, δίνει μοναδικό αριθμό εγγραφής και εκδίδει βεβαίωση για την ορθή υποβολή της Δήλωσης εγκατάστασης της ΤΚΚ, εφόσον δεν έχει ληφθεί τεκμηριωμένη αρνητική γνώμη από τις συναρμόδιες υπηρεσίες της παρ. 2 του παρόντος άρθρου εντός τριμήνου από την κατάθεση της Δήλωσης.
5. Αν η Δήλωση δεν είναι πλήρης, η ΕΕΤΤ δεν χορηγεί αριθμό εγγραφής και βεβαίωση μέχρι να συμπληρωθεί πλήρως εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την ειδοποίηση του αιτούντος από την ΕΕΤΤ. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας αυτής, η ΕΕΤΤ απορρίπτει τη Δήλωση.
6. Για την εγκατάσταση ΤΚΚ σε δασικές περιοχές ή σε περιοχές ειδικής προστασίας απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των κατά περίπτωση αρμόδιων υπηρεσιών και της Επιτροπής Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠ.Α.Ε), οι οποίες λαμβάνονται από τον ενδιαφερόμενο, μετά την προσκόμιση στις υπηρεσίες αυτές της βεβαίωσης της ΕΕΤΤ για την ορθή υποβολή της Δήλωσης.
7. Μετά την ικανοποίηση των παραπάνω απαιτήσεων επιτρέπεται η εγκατάσταση της Κατασκευής Κεραίας.
8. Η σύνδεση των ΤΚΚ με τα δίκτυα των κοινωφελών οργανισμών επιτρέπεται με την προσκόμιση της βεβαίωσης ΕΕΤΤ για την ορθή υποβολή της Δήλωσης.
Άρθρο 7
Τεχνικός Φάκελος − Σήμανση
1. Για κάθε ΤΚΚ, ο κάτοχός της έχει την ευθύνη να τηρεί σχετικό τεχνικό φάκελο στον οποίο περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες άδειες, εγκρίσεις, δικαιολογητικά, βεβαιώσεις και μελέτες. Με ευθύνη του κατόχου της κεραίας ο τεχνικός φάκελος προσκομίζεται, εφόσον ζητηθεί, για έλεγχο από κάθε αρμόδια υπηρεσία.
2. Επιπλέον, ο κάτοχος είναι υποχρεωμένος να πιστοποιεί ότι η ΤΚΚ πληροί τις προδιαγραφές και τα όρια που ορίζονται στη σχετική Άδεια Τύπου και να συντάσσει τεχνική έκθεση, η οποία τηρείται στον φάκελο της κατασκευής.
3. Σε κάθε εγκατάσταση ΤΚΚ θα υπάρχει ευανάγνωστη, ανεξίτηλη πινακίδα η οποία ευκρινώς αναφέρει τον κάτοχο της Κατασκευής Κεραίας, τον αριθμό της Άδειας Τύπου Κατασκευής Κεραίας και τον αριθμό βεβαίωσης της ΕΕΤΤ για τη Δήλωση εγκατάστασης ΤΚΚ.
Άρθρο 8
Ανάκληση άδειας ΤΚΚ
1. Η Άδεια Τύπου ανακαλείται έπειτα από ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της ΕΕΤΤ, ιδίως στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α. Όταν τεκμηριωμένα διαπιστωθεί σφάλμα στην τεχνική προδιαγραφή του τύπου της κατασκευής το οποίο οδηγεί σε μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης.
β. Όταν ανακληθεί η χορηγηθείσα σύμφωνη γνώμη άλλης υπηρεσίας που αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό για τη χορήγηση Άδειας Τύπου από την ΕΕΤΤ.
γ. Κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος του κατόχου της Άδειας Τύπου.
2. Σε περίπτωση ανάκλησης της Άδειας Τύπου, ο κάτοχος ΤΚΚ υποχρεούται στην άμεση παύση λειτουργίας και στην απομάκρυνση εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος όλων των ΤΚΚ που καλύπτονται από την εν λόγω Άδεια Τύπου.
Άρθρο 9
Παύση ισχύος Δήλωσης Εγκατάστασης ΤΚΚ
1. Η ισχύς της Δήλωσης Εγκατάστασης ΤΚΚ παύει και δεν παράγει οποιοδήποτε έννομο αποτέλεσμα έπειτα από ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της ΕΕΤΤ, ιδίως στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α. Όταν ανακληθεί η Άδεια Τύπου στην οποία εμπίπτει η συγκεκριμένη ΤΚΚ.
β. Όταν ανακληθεί ή ανασταλεί το δικαίωμα χρήσης ραδιοσυχνότητας που χρησιμοποιείται στην εν λόγω ΤΚΚ, ή έχει παρέλθει ο χρόνος για τον οποίο έγινε Απονομή ή Χορήγηση Δικαιωμάτων Χρήσης της συγκεκριμένης ραδιοσυχνότητας (λήξη Δικαιώματος Χρήσης).
γ. Όταν ανακληθεί η έγκριση άλλης αρμόδιας υπηρεσίας.
δ. Κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τον κάτοχο της ΤΚΚ.
ε. Όταν τεκμηριωμένα διαπιστωθεί από αρμόδιο φορέα ότι δεν πληρούνται είτε γενικότεροι όροι της νομοθεσίας είτε οι όροι και οι περιορισμοί της Άδειας Τύπου.
στ. Αν διαπιστωθεί από αρμόδιο φορέα ότι μια ΤΚΚ δεν συμμορφώνεται με την Άδεια Τύπου, η οποία αναφέρεται στην αντίστοιχη Δήλωση που είχε κατατεθείστην ΕΕΤΤ.
2. Σε περίπτωση παύσης ισχύος της Δήλωσης Εγκατάστασης ΤΚΚ, ο κάτοχος των συγκεκριμένων ΤΚΚ υποχρεούται στην άμεση παύση λειτουργίας καθώς και την απομάκρυνση αυτών εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Άρθρο 10
Έλεγχοι − Κυρώσεις
1. Η ΕΕΑΕ δια των οργάνων της ή μέσω εξουσιο δοτη μένων από αυτήν συνεργείων ελέγχει την τήρηση των ορίων ασφαλούς έκθεσης από τις ΤΚΚ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 31, του ν.3431/2006.
2. Σε περίπτωση παράβασης των γενικών ή ειδικών δια τάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας και των οριζομένων πολεοδομικών μεγεθών για τις ΤΚΚ της παρούσας απόφασης, επιλαμβάνονται οι αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες.
3. Σε περίπτωση παράβασης της νομοθεσίας περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ειδικότερων ραδιοηλεκτρικών χαρακτηριστικών των ΤΚΚ, επιλαμβάνεται η ΕΕΤΤ.
4. Στην περίπτωση παράβασης διατάξεων της παρούσας απόφασης επιβάλλονται εκτός των άλλων κυρώσεων που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία και οι κυρώσεις που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 63 του ν.3431/2006, όπως εκάστοτε ισχύει.
Άρθρο 11
Κανονισμός ΕΕΤΤ − Ισχύς
1. Με κανονισμό που εκδίδει η ΕΕΤΤ προσδιορίζονται αναλυτικότερα οι επιμέρους διαδικασίες και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια αναφορικά με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης.
2. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Μαρτίου 2011
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Ο πόλεμος της κεραίας συνεχίζεται στην οικία Ρακιντζή


Βουλευτής ρωτάει για την κεραία στην ταράτσα του κ. ΛΕΑΝΔΡΟΥ ΡΑΚΙΝΤΖΗ.


Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 313 της 20/02/2011 σελ. 51

ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ Η ΚΑΜΙΝΑΔΑ-ΜΑΪΜΟΥ

Καταγγελίες-φωτιά από περιβαλλοντικό σύλλογο και για πολεοδομικές παραβάσεις εναντίον του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης – Οι ελεγκτές της υπηρεσίας έκαναν έφοδο στη διευθύντρια ΠΕ.ΧΩ. γιατί «κόβει» τις κεραίες
ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗ Διεύθυνση Πολεοδομίας Κηφισιάς κατέθεσαν τα μέλη του περιβαλλοντικού συλλόγου «Κηφισιά S.O.S» σε βάρος του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή, κατηγορώντας τον για πολεοδομικές παραβάσεις στην κατοικία του. Αφορμή για την καταγγελία είναι η αποκάλυψη ότι στη στέγη του κ. Ρακιντζή έχει κατασκευαστεί καμινάδα, μέσα στην οποία βρίσκεται καμουφλαρισμένη κεραίας κινητής τηλεφωνίας.

ΤΟΥ ΦΡΙΞΟΥ ΔΡΑΚΟΝΤΙΔΗ, fdrakontidhs@yahoo.gr

O κ. Ρακιντζής, ο οποίος βάσει της συμφωνίας που έχει συνάψει με εταιρεία κινητής τηλεφωνίας εισπράττει μηνιαίο μίσθωμα 1.250 ευρώ (ήτοι 15.000 τον χρόνο), είχε ισχυριστεί ότι η τοποθέτηση της κεραίας είναι απόλυτα νόμιμη και πως το ποσό το οποίο λαμβάνει αναγράφεται στη φορολογική του δήλωση.
Τα μέλη ωστόσο του «Κηφισιά S.O.S.», η δράση των οποίων έχει οδηγήσει στην απομάκρυνση εκατοντάδων κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο Λεκανοπέδιο Αττικής, επανέρχονται ζητώντας από τη Διεύθυνση Πολεοδομίας Κηφισιάς να διεξαγάγει άμεσα αυτοψία στην κατοικία του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στη Νέα Ερυθραία, ζητώντας να διαπιστωθούν τα ακόλουθα:
α. Εάν η έγκριση δομικών κατασκευών που δόθηκε στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας από την Πολεοδομία Αγίας Παρασκευής πληροί όλους τους πολεοδομικούς κανόνες.
β. Εάν στο ακίνητο υπάρχουν πολεοδομικές παραβάσεις.
γ. Εάν μηχανήματα στήριξης της κεραίας κινητής τηλεφωνίας είναι τοποθετημένα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Ο εν λόγω περιβαλλοντικός σύλλογος είναι αρμόδιος με περσινή απόφαση του Δήμου Ερυθραίας για τις εγκρίσεις τοποθέτησης κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε σπίτια και επιχειρήσεις.
«Ο φάκελος της περιβαλλοντικής μελέτης που αφορά την περίπτωση του κ. Ρακιντζή», αναφέρει η πρόεδρος του συλλόγου κυρία Ελένη Στρατηγοπούλου, «είναι στα χέρια μας. Βάσει των στοιχείων που θα μας δώσει η πολεοδομία μετά τον έλεγχό της θα δούμε αν θα πάρει έγκριση περιβαλλοντικών όρων ή όχι. Εμείς έχουμε τις ενστάσεις μας. Καταρχάς η συγκεκριμένη κεραία είναι πολύ χαμηλά. Χτυπάει μέσα στα μπαλκόνια των άλλων σπιτιών».
Το ερώτημα που προκύπτει στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το πώς γίνεται για μια κεραία που έχει τοποθετηθεί πριν από εννέα χρόνια να συζητείται σήμερα το αν θα πάρει περιβαλλοντική έγκριση ή όχι.
Το «ΘΕΜΑ» επικοινώνησε εκ νέου με τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, ο οποίος για άλλη μία φορά υποστήριξε ότι όλες οι ενέργειες έχουν γίνει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
«Δεν έχω να φοβηθώ κάτι. Εχω τηρήσει κατά γράμμα τα όσα ορίζει ο νόμος. Θα δεχτώ τον έλεγχο της πολεοδομίας. Ωστόσο, είμαι σίγουρος πως δεν θα βρεθεί κάτι το επιλήψιμο», δηλώνει με βεβαιότητα ο κ. Ρακιντζής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΑ καμουφλαρισμένη κεραία στην καμινάδα του σπιτιού του ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης εισπράττει 15.000 ευρώ ετησίως.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΕ.ΧΩ. ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
«Μου έκαναν εφόδους γιατί δεν ενέκρινα μελέτες»

ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ διατάξεων καταγγέλλει τώρα τον κ. Λέανδρο Ρακιντζή με έγγραφό της η πρόεδρος του περιβαλλοντικού συλλόγου «Κηφισιά S.O.S.» κυρία Ελένη Στρατηγοπούλου-Δεμερτζή
Ωστόσο, νέες διαστάσεις φαίνεται να δίνει στην υπόθεση η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας (ΠΕ.ΧΩ.) της Περιφέρειας Αττικής κυρία Καλλιόπη Καρδαμίτση, η υπηρεσία της οποίας είναι αρμόδια για την έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών σχετικά με την τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας. Η κυρία Καρδαμίτση βρέθηκε στο στόχαστρο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας επειδή αρνούνταν να εγκρίνει μια σειρά από περιβαλλοντικές μελέτες για τοποθέτηση κεραιών. Οι εταιρείες κινητής προσέφυγαν στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης του οποίου προΐσταται ο κ. Ρακιντζής και ξεκίνησαν έλεγχοι από τους επιθεωρητές σε βάρος της περιφέρειας και της αρμόδιας υπηρεσίας.
«Πράγματι έγιναν έλεγχοι από το Σώμα Επιθεωρητών έπειτα από καταγγελίες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας επειδή δεν ενέκρινα τις περιβαλλοντικές μελέτες. Θα σας το πω πολύ απλά. Οι περισσότερες από αυτές δεν τηρούν τους περιβαλλοντικούς όρους από τότε που τοποθετήθηκαν. Υπάρχουν πολλά κενά στη νομοθεσία. Δεν διευκρινίζεται καταρχάς ποιες κεραίες είναι αυτές που μπορούν να πάρουν περιβαλλοντικούς όρους. Εμείς λοιπόν δίναμε μόνο στις νόμιμες. Στις νόμιμες τώρα το πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι απ’ όταν τοποθετήθηκαν ανασχεδιάστηκαν πολλές φορές και τα τωρινά στοιχεία που μας δίνουν δεν συμπίπτουν με τα αρχικά. Με αυτό το χάος είμαστε αντιμέτωποι». Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, από την πλευρά του, εξήγησε στο «ΘΕΜΑ» ότι οι έφοδοι στη Διεύθυνση ΠΕ.ΧΩ. δεν σχετίζονται σε καμία περίπτωση με την επαγγελματική συμφωνία που έχει κάνει με την εταιρεία που του τοποθέτησε την κεραία στην ταράτσα της κατοικίας του.
«Κάθε μέρα περνάνε από το γραφείο μου δεκάδες υποθέσεις, οι οποίες και διαβιβάζονται από τους υπαλλήλους της υπηρεσίας στους αρμόδιους ελεγκτές. Δεν γνωρίζω για τους συγκεκριμένους ελέγχους, αλλά από τη στιγμή που λένε ότι έχουν γίνει θα σημαίνει ότι διενεργήθηκαν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας. Κάθε φορά που δεχόμαστε μια καταγγελία, είμαστε υποχρεωμένοι να την εξετάσουμε», καταλήγει ο κ. Ρακιντζής.

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Πόλεμος για κεραία στην καμινάδα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης

Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 312 της 13/02/2011 σελ. 34 – 35
Στην ταράτσα του σπιτιού του Λέανδρου Ρακιντζή έχει τοποθετηθεί κεραία κινητής τηλεφωνίας έναντι γενναίου χρηματικού ανταλλάγματος. Το κατήγγειλαν οι γείτονες, το εντόπισε η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας, αλλά ο ίδιος δηλώνει ότι διαθέτει άδεια αποδεικνύοντας το νόμιμο…
Το «ηθικό» υπό συζήτηση
ΚΕΡΑΙΑ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ καμουφλαρισμένη μέσα σε ψεύτικη καμινάδα έχει εγκαταστήσει στην ταράτσα του σπιτιού του ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής, με αντάλλαγμα ένα ετήσιο εισόδημα της τάξεως των 15.000 ευρώ.

ΤΟΥ ΦΡΙΞΟΥ ΔΡΑΚΟΝΤΙΔΗ, fdrakontidhs@yahoo.gr
«ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΕΧΩ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΜΕΝΗ κεραία, όμως δεν την έχω τοποθετήσει παράνομα. Εχω στα χέρια μου όλες τις άδειες που απαιτούνται. Η ακτινοβολία που εκπέμπεται δεν είναι πάνω από τα επιτρεπτά όρια που ορίζει ο νόμος», λέει απαντώντας στις καταγγελίες των γειτόνων του ο κ. Λέανδρος Ρακιντζής
Εντοπίστηκε έπειτα από έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας και έπειτα από καταγγελίες των γειτόνων του. Νόμιμο μεν, καθώς ο κ. Λέανδρος Ρακιντζής δηλώνει ότι δια θέτει τις απαιτούμενες άδειες για την εγκατάστασή της, ηθικό όμως; Αν σας έχει προκαλέσει εντύπωση το γεγονός ότι σε ορισμένες κατοικίες υπάρχουν πολλά τζάκια, δύο θερμοσίφωνες ή πλαστικά φυτά, με μια προσεκτικότερη ματιά θα διαπιστώσετε ότι πίσω απ’ αυτές τις κατασκευές και τα «διακοσμητικά» κρύβονται πολλές φορές κεραίες κινητής τηλεφωνίας που προσφέρουν στον εκάστοτε ιδιοκτήτη ακινήτου που τις «φιλοξενεί» στην ταράτσα του ετήσια εισοδήματα που ξεκινούν από τις 15.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν μέχρι και τις 70.000 ευρώ.
Μέχρι και σε καμπαναριά (!) έχουν εντοπιστεί παρόμοιες κεραίες. Οι περισσότερες τοποθετούνται αργά το βράδυ ή τον Δεκαπενταύγουστο, για ευνόητους λόγους. Μαθημένες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στις αντιδράσεις των κατοίκων που ζουν σε περιοχές όπου βρίσκονται εγκαταστημένες κεραίες, φροντίζουν οι αρμόδιοι τεχνικοί τους να τις… μεταμφιέζουν με κάθε πιθανό τρόπο ώστε να αποφεύγουν τα χειρότερα, που στην προκειμένη περίπτωση αντιστοιχούν σε ένα επιτόπιο ξήλωμά τους. Αυτό με τη σειρά του αντιστοιχεί σε ζημιά μερικών χιλιάδων ευρώ για την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και σε ταυτόχρονα προβλήματα στην εκπομπή του σήματός της στην περιοχή όπου ήταν εγκατεστημένη η κεραία.
Ο γενικός επιθεωρητής και η κεραία-καμινάδα
Μια παρόμοια περίπτωση εντόπισε, λοιπόν, κατόπιν αυτοψίας συνεργείο της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) στη μονοκατοικία του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στη Νέα Ερυθραία κ. Ρακιντζή έπειτα από καταγγελίες των γειτόνων του στη δημοτική αρχή. Επρόκειτο για τοποθέτηση κεραίας κινητής τηλεφωνίας στην ταράτσα του σπιτιού του, καμουφλαρισμένη μέσα σε μια ψεύτικη καμινάδα, που με μια πρώτη ματιά είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις πως μέσα της κρύβεται μια κεραία. Χρειάζεται μια δεύτερη, ίσως και μια τρίτη, μαζί με την υπόδειξη ενός τεχνικού, για να κατανοήσει κανείς ότι τα δύο μαύρα χοντρά καλώδια που εξέχουν οδηγούν σε κεραία κινητής τηλεφωνίας. Ο κ. Ρακιντζής συμφώνησε να λαμβάνει από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας 15.000 ευρώ τον χρόνο για την τοποθέτηση και τη λειτουργία της κεραίας. Ο ίδιος, σε τηλεφωνική επικοινωνία με το «ΘΕΜΑ», επιβεβαίωσε την ύπαρξη της κεραίας, υποστηρίζοντας ότι όλες οι ενέργειες έχουν γίνει βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.
«Πράγματι έχω εγκαταστημένη κεραία, όμως δεν την έχω τοποθετήσει παράνομα. Εχω στα χέρια μου όλες τις άδειες που απαιτούνται για να μπορεί να βάλει κάποιος στο σπίτι του μια ανάλογη κεραία κινητής τηλεφωνίας και κάθε χρόνο δηλώνω στην Εφορία το εισόδημα που λαμβάνω από το συμβόλαιο που έχω υπογράψει με την εταιρεία. Η ακτινοβολία που εκπέμπεται, όπως με έχουν ενημερώσει, δεν είναι πάνω από τα επιτρεπτά όρια που ορίζει ο νόμος», συμπληρώνει.
Η Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας έχει συμπεριλάβει την κεραία που βρίσκεται στο σπίτι του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης στην ιστοσελίδα της στο Ιντερνετ, όπου δημοσιεύονται όλες οι μετρήσεις στις οποίες προβαίνουν κάθε χρόνο τα συνεργεία της. Οπως αναφέρεται, στη συγκεκριμένη περίπτωση πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις σε τέσσερα σημεία περιμετρικά του σπιτιού. Διαπιστώθηκε ότι πράγματι η ακτινοβολία, αν και έχει μετρηθεί αυξημένη σε σχέση με μια περιοχή όπου δεν υπάρχει κεραία κινητής τηλεφωνίας, στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπερβαίνει τα επιτρεπτά όρια. Η μέτρηση του συνεργείου της Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας κάθε άλλο παρά εφησυχάζει τους γείτονες του κ. Ρακιντζή, οι οποίοι ήδη έχουν ενημερώσει τον Δήμο Κηφισιάς – Νέας Ερυθραίας – Εκάλης αποφασισμένοι να κινήσουν τις διαδικασίες για το ξήλωμα της κεραίας.
«Εχουμε μικρά παιδιά και σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να μεγαλώνουν σε μια περιοχή με αυξημένη ακτινοβολία. Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί η ακτινοβολία μιας τέτοιας κεραίας είναι αρκετοί και σε καμία περίπτωση δεν είμαστε διατεθειμένοι να το ρισκάρουμε», λένε οι κάτοικοι.
ΟΙ ΚΕΡΑΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΠΟΥ ΤΙΣ «ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ» ΣΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ 15.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΙΣ 70.000 ΕΥΡΩ
ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
10.000 κεραίες σε όλη τη χώρα
Αυτή τη στιγμή στην Αττική υπάρχουν περίπου 3.500-4.000 κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Σε ολόκληρη τη χώρα υπολογίζονται σε 7.000-10.000. Πολλές από αυτές τοποθετούνται παράνομα, όμως είναι δύσκολο να εντοπιστούν γιατί η αρμόδια υπηρεσία, η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας, υποχρεούται να ελέγξει μόνο το 20% και αφού προηγουμένως ενημερώσει την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Οι νομικοί περιορισμοί για την τοποθέτηση των κεραιών είναι οι εξής: δεν επιτρέπεται η εγκατάστασή τους πάνω από σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, νοσοκομεία και γηροκομεία. Μια κεραία, όταν βρίσκεται σε απόσταση 300 μέτρων από τους παραπάνω χώρους, θα πρέπει να διαθέτει 40% μειωμένη ακτινοβολία. Σύμφωνα με έρευνες επιστημόνων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η αυξημένη ακτινοβολία από μια κεραία κινητής τηλεφωνίας μπορεί να προκαλέσει διαταραχή μνήμης, συγκέντρωσης, εξάντληση, πονοκεφάλους, ιδιαίτερα σε απόσταση 50-400 μέτρων από την κεραία, αλλά και πιο σοβαρές παθήσεις, όπως διαταραχές στα χρωματοσώματα, αύξηση καρκίνου, αύξηση της παιδικής λευχαιμίας, αιματολογικές βλάβες, αρνητική επίδραση στο αναπαραγωγικό σύστημα. Και μάλιστα, όπως επισημαίνουν, με έκθεση σε ακτινοβολία 6.300 φορές χαμηλότερη από αυτή που εκπέμπουν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα
 
26/10/2010
Κατόπιν αυτοψίας που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ENCO ΕΠΕ, διαπιστώθηκε ότι στην οδό Ρωμυλίας 12 του δήμου Νέας Ερυθραίας στο νομό Αττικής, βρίσκεται εγκατεστημένος σε ταράτσα οικοδομής, καλυμμένος σταθμός κεραιών της εταιρείας «WIND ΕΛΛΑΣ Τηλεπικοινωνίες ΑΕΒΕ».

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011